13 Jul 2015

Kaker og Cupcakes

Heisann!
Jeg har ikke oppdatert her inne på 1 år og 6 dager.
Så jeg legger ut bilde av kakene jeg har laget siden i fjor. 
Har ikke laget så mange kaker, men det er iallefall noen!

Enjoy! :) 


Skulle ha jentekveld med noen jenter rett før skolestart.
Og dagen vi endte på var det en jente som hadde bursdag så bakte en enkel kake til henne. 
Framgangsmåte: 
- Kjøpte ferdig kakebunn i butikken
- Lagde smørkrem av melis, smør og lys kokesjokolade(smeltet) 
- Inni er det mørkkokesjokolade på tube.
- Pyntet med rester av sukkerpasta 


Feiret min 22 årsdag sammen med Anita.
Planen var å lage en gitar kake.
Jeg ble ikke helt fornøyd med den, men gjestene syntes den var kul.
Framgangsmåte: 
- Lagde to langpanner med sjokolade kake.
- Prøvde å tegne en gitar på bakepapir og deretter tegnet jeg rundt kaken. 
- Hadde fyll inni men kan ikke helt huske hva. 
- Glasuren er: smør og melis.
- Jeg delte smør og melis opp i flere skåler for skulle ha forskjellige farger. 
- Resten er hvit sukkerpasta med konditorfarge. 


Hadde noen små jenter på besøk som ville prøve seg på baking. 
Framgangsmåte: 
- Kjøpebunn fra butikken
- Skjæret kaken til ugle form.
- Sjokoladefyll inni 
- Melis og smør blandet med rosa konditorfarge i. 
- Vingene, nebbet, føttene og øynene er rester av sukkerpasta. 

En liten snømann cupcake. 
Framgang: 
- Selve cupcaken er sjokolade cupcake. 
- Hodet til snømannen er hvit sukkerpasta. 
- Nesen er en liten smarties. 
- Hatten er laget av melkerull og SMIL, limt sammen med melis og vann.
- Hatten er pyntet med et snøfnugg fra kakepynt. 
- Kroppen til snømannen er smør og melis. 
- Prikkene er tegnet på med spiselig tusj. 

Laget bursdags kake til en god venn. 
Jeg fikk ikke helt til å lage en hest. 
Men i besøket var det mange heste jenter og kaken ble godt likt. 
Jeg kan ikke huske hva som var inni denne kaken, men hadde litt forskjellige smaker 
blant annet oreo. 

No comments:

Post a Comment