13 Jul 2015

Konfirmasjon til fetteren min!


Jeg var i konfirmasjon til fetteren min i mai. 
Her er det jeg lagde: 


1. Larvene
Du trenger: 
- Store røde tyggiser (man kan også bruke mini tomater)
- Druer
- Grillpinner
- Spiselig svart tusj 
- Spiselig lim (Jeg kjøpte min hos søtesaker i Fyllingsdalen) 

Framgangmåte: 
Jeg tok lim på pinnen og stakk den inn i tyggisen. Før jeg fortsatte så var jeg sikker på at 
tyggisen satt helt fast. 
Så tok jeg på druer. 
Helt til slutt tegnet jeg på øyne og munn og resten. 

2. Klovnene
Du trenger:
- Marshmallows 
- Cakepop pinner 
- Rødt snop til nese (Jeg brukte de du finner i løsvekten som er røde og blåe) 
- Perlesukker
- Brødpose 
- Blåfarge (eller den fargen du vil bruke)
- Spiselig tusj
- Spiselig lim 

Framgangsmåte: 
Ta lim på pinnen og stikk den inn i marshmallowen. Jeg ventet noen timer til den stivnet før jeg fortsatte. Slik at jeg var sikker på at den satt fast. 
Etter det limet jeg fast den røde nesen som også måtte vente noen timer til den stivnet. 
Så tok jeg perlesukker og blå fargen og blandet det sammen i brødposen. 
Jeg tok lim på toppen av marshmallowen så dyppet jeg den i perlesukkeret. Etter det ventet 
jeg en stund før jeg fortsatte. 
Til slutt var det bare å tegne på detaljene og sette marshmallow klovnene litt kaldt. 

3. Cupcakene 
- Cupcakeformer 
- En god sjokolade cupcake oppskrift 
- Smør, Kremost og melis til glasur 
-  Kakepynt (jeg brukte gullkuler) 
- Sugerør 
- Ark/Papp 
- Tusj 
- Tape

Framgangsmåte:
Lag Cupcakene med oppskriften du har. 
Jeg kuttet sugerørene i to. 
Tok tape på enden. 
Skrev på bibelvers på pappen og klippet den ut. 
Festet på bibelverset på sugerøret. 

Når cupcakene var ferdig avkjølt.
Lagde jeg smørkremen og tok i grønn konditorfarge. 
Og smurte på.
Etter på tok jeg på pynten, passet på at sugerøret med tapen på andre siden var nedi cupcaken. 
Og vips var den ferdig :) 

- Enjoy 



No comments:

Post a Comment