1 Jul 2013

Bestilling av Afrika-dyrene Cupcake!


Jeg fikk en bestilling på cupcakes av en familie som har en jente som fylte 1 år. 
De ville ha Afrika dyrene, og jeg tenkte ja det kan jeg fikse! Jeg tok også med eldste jenta i den familien.
Som også elsker å bake :) 

Oppskrift til cupcakene: 
2 egg
1,5 dl sukker
50 g smeltet smør 
3 dl mel 
1,5 ts bakepulver 
1 ts vanilje sukker 

Jeg doblet oppskriften (men rørte først den første, og stekte de 12 der, også lagde jeg en røre til)

Hvordan:
- bruk mikseren
- ta egg og sukker sammen
- ta i melk og smør
- og ta alt det tørre i og rør
- fyll cupcakene/muffinsene 3/4 fulle.

Ovnen:
- 15-20 minutter
- 200 grader 
Til toppingen:
Jeg brukte marsipan denne gangen, fordi det er mye enklere å lage og mye billigere! 
(Se nede på siden etter Hvordan lage dyrene)

Mellom toppingen og cupcaken:
Jeg brukte bare en ferdig laget glasur (toro)





Kos dere!
bakecake@outlook.com

HannEileen

No comments:

Post a Comment