2 Apr 2012

Søte Sitater

Her er noen av de søteste sitatene eller ordene som barn har sagt til meg.
Jeg fikk ofte sånne søte ord fra barn da jeg jobbet i barnehagen.

"Du Hanne jeg må bare høre på deg hver gang du sier noe til meg, fordi at når du ser på
meg med de blå øynene dine, så blender du meg! Så jeg må bare høre på deg"
(Sitat Gutt 4 år)

Vi satt og perlet i barnehagen en dag!
En jente i barnehagen spurte om jeg kunne lage et prinsesse smykke, jeg gjorde det,
og når jeg var ferdig med det, så spurte jeg henne om hun skulle ha det, også sier hun:
"Nei det skal du ha, du er jo en prinsesse du og"
(Sitat jente 4 år)

Jeg overhørte en samtale mellom en jente på 4 år og en leder i barnehagen, den gikk sånn:
Jente: Vet du hva?
Leder: Nei, hva da?
Jente: På lørdag da møtte jeg Hanne på butikken!
Leder: Så koselig, men du møtte jo meg også!
Jente: Ja, men det var ikke like gøy som å møte Hanne, fordi av Hanne 
så fikk jeg en klem, og det fikk jeg ikke av deg.
Leder: (Hun ble stille og sa ingen ting mere)

" Det er så gøy å komme i barnehagen hver dag, fordi der står du, med det smilende 
prinsesse fjeset ditt, det gjør meg så glad, da vet jeg at dagen blir bra"
(Sitat Gutt 4 år)

"Når du ikke er på jobb, så er det kjedelig i barnehagen, fordi at da er ikke du der,
og da er det bare kjedelige voksne igjen"
(Sitat jente 4 år) 

En mor kom å sa til meg at: Min datter har hengt opp den tegningen du lagde til henne,
den henger på rommet hennes på veggen, og hun sa at INGEN skal få ta den vekk, hadde
hun sagt.
(Jente 3,5 år)

"Du, Hanne, du er en ekte prinsesse, du"
"Men det som er bedre med deg en en annen prinsesse i Norge er at
du smiler mye mer og er mye finere, fordi du er deg selv" Fordi de andre 
prøver bare å leke kul prinsesse, også på tven så smiler de ikke en gang,
 hadde du vært på tven så hadde du sikkert gjort det"
(Sitat gutt 4,5 år)

"Se på skiven min da"
Så gikk jeg bort og der var det
"To tomat øyne, og en agurkbit som smilte"
Så sier ungene, der er jo deg!
(Gutt og Jente 4 år)

Skal si jeg savner å jobbe i barnehagen! Ekte gullord fra barn, ikke gale det! :)
Savner barna i barnehagen, men ikke de som jobber i barnehagen :)! 

- HannEileen 

No comments:

Post a Comment